First Time Manager: Coaching w zarządzaniu
kod szkolenia: HR-PM-CSZ / Coaching"Coaching jest partnerską współpracą z klientami w prowokującym do myślenia i kreatywnym procesie, który inspiruje ich do maksymalizacji swojego osobistego i zawodowego potencjału." - Kodeks etyczny ICF
Rola menedżera jest kluczowa w każdej organizacji, ponieważ ma on zasadniczy wpływ na kształtowanie postawy odpowiedzialności za rezultaty pracy swoich współpracowników. Pomaga zidentyfikować nawyki obniżające efektywność zespołu oraz pracuje nad podniesieniem jego skuteczności.
Zmiany w sposobach i metodach zarządzania są wpisane w dynamiczne środowisko współczesnego biznesu. Tradycyjne metody polegające na wydawaniu poleceń i delegowanie typu „push” dezaktualizują się. Coachingowe podejście menedżera najefektywniej rozwija ludzi, motywuje ich do brania odpowiedzialności za siebie i swój rozwój, a także wpływa pozytywnie na morale zespołu.
W projekcie First Time Manager menedżer – coachingowy styl zarządzania, menedżerowie poznają metody i narzędzia, które pomogą im skutecznie i w sposób partnerski, zarządzać zespołem, wspierać jego rozwój, a także motywować.
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Wie, jakie korzyści płyną ze stosowania metod coachingowych w pracy menedżera
- Potrafi wykorzystać techniki i narzędzia prowadzenia skutecznych rozmów coachingowych
- Wie jak zwiększyć efektywność do pracy i motywację swojego zespołu
- Potrafi udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, zarówno swoim pracownikom, jak i przełożonym
- Umie, w skuteczny i rozwijający pracownika sposób, wyznaczać cele rozwojowe
- Wie, jak najskuteczniej rozwiązywać problemy i radzić sobie z różnymi postawami pracowników
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.
- Szkolenie – język polski
- Materiały – język polski
1. Czym jest coaching?
- Kluczowe aspekty coachingu (geneza, twórcy metody, założenia)
- Różnice pomiędzy coachingiem, szkoleniem, mentoringiem, terapią, doradztwem
- Rodzaje coachingu
2. Coachingowy styl zarządzania jako narzędzie rozwoju pracowników
- Model Zarządzania Sytuacyjnego jako baza do coachingowego stylu zarządzania
- Jakie narzędzia rozwojowe stosować u:
- Entuzjastycznego Początkującego
- Rozczarowanego Adepta
- Ostrożnego Praktyka
- Samodzielnego Eksperta?
3. Przygotowanie i przeprowadzenie rozmów coachingowych
- Omówienie i przedstawienie coachingowej struktury GROW oraz OSKAR
- Przećwiczenie modelu GROW na własnych case’ach
- Poznanie inspirujących i trudnych pytań stosowanych w coachingu
4. Umiejętności przydatne w pracy menedżera – coacha
- Jak coachingowo rozmawiać o wynikach lub ich braku?
- Wykorzystanie w pracy menedżera narzędzi coachingowych: siatki celów, start-stop-continue, koła wartości, piramidy Diltsa i innych
5. Prowadzenie rozmów coachingowych na przygotowanych case’ach oraz przykładach podanych przez uczestników
- Przećwiczenie struktury rozmowy coachingowej
- Elastyczne wykorzystanie poznanych metod
- Przeformułowanie zdiagnozowanego problemu na motywujący cel
- Wprowadzanie zadań rozwojowych – stopniowanie trudności
6. Rozwiązywanie problemów w procesie coachingu
- Poznanie zasad właściwej identyfikacji problemu
- Sposoby radzenia sobie z potencjalnymi problemami dzięki metodzie coachingu
7. Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.