Od strategii komunikacji do kierunku kreatywnego
kod szkolenia: DM-CMD / SDK-1d
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy na temat procesu formułowania strategii komunikacji oraz przełożenia jej na kreatywne formaty reklamowe. Uczestnicy poznają praktyczne narzędzia strategiczne oraz techniki kreatywne stosowane przez praktyków. Porozmawiamy o wyznaczaniu celów, grupach docelowych, budowaniu skutecznego komunikatu, technikach kreatywnych, zarządzaniu procesem kreatywnym oraz tajnikach produkcji.
Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie planowania i wdrażania strategii komunikacji marketingowej oraz zarządzania procesem kreatywnym. W szczególności jest dedykowane:
- specjalistom ds. marketingu, brand managerom i pracownikom agencji reklamowych,
- osobom odpowiedzialnym za tworzenie i realizację kampanii reklamowych,
- przedsiębiorcom i właścicielom marek, którzy chcą efektywnie promować swoje produkty lub usługi,
- wszystkim, którzy chcą zdobyć praktyczną wiedzę i narzędzia do pracy z komunikacją i kreatywnym contentem.
- Uczestnik nauczy się segmentować rynek i wybierać odpowiednie grupy docelowe, stosując formułę STP.
- Dowie się, jak budować lejek sprzedażowy, liczyć konwersję między jego etapami i wyznaczać cele marketingowe na tej podstawie.
- Zrozumie, jak formułować cele biznesowe, marketingowe i komunikacyjne oraz dopasowywać je do strategii marki.
- Pozna różne style działania reklamy oraz nauczy się projektować kampanie sprzedażowe i wizerunkowe, uwzględniając ich efekty w krótkim i długim okresie.
- Opanuje techniki budowania skutecznego komunikatu reklamowego z wykorzystaniem modelu OCTA oraz procesu znajdowania insightów.
- Dowie się, jak przygotować brief kreatywny oraz na czym polega efektywne pozycjonowanie marki.
- Nauczy się zarządzać procesem kreatywnym, od generowania pomysłów, przez ich prezentację, aż po feedback i produkcję materiałów.
- Pozna tajniki produkcji materiałów foto i wideo, zdobywając wiedzę przydatną w realizacji kampanii reklamowych.
1. Segmentacja – Targetowanie – Pozycjonowanie
- Teoria formuły STP
- Jak segmentować rynek?
- Wstęp do badań ilościowych i jakościowych
- Jak wybrać target komunikacyjny dla marki?
- Co to jest pozycjonowanie i jakie są jego składowe?
2. Lejek sprzedażowy
- Teoria lejka sprzedażowego i sposoby na jego dostosowanie do swojego biznesu
- Liczenie konwersji pomiędzy etapami lejka
- Określanie celu marketingowego na bazie danych z lejka sprzedażowego
3. Cele w komunikacji marketingowej
- Model biznesowy marki
- Cele biznesowe
- Cele marketingowe
- Cele komunikacyjne
4. Jak działa reklama
- Historia reklamy i omówienie różnych sposobów rozumienia reklamy na przestrzeni lat
- Style działania reklamy
- Aktywacje sprzedażowe – cechy charakterystyczne i przewidywane efekty
- Kampanie wizerunkowe – cechy charakterystyczne i przewidywane efekty
- Działanie reklamy w krótkim i długim okresie
5. Komunikat
- Model OCTA – jak zbudować skuteczny komunikat reklamowy
- Insight – definicja, przykłady oraz proces budowania insightu w reklamie
- Badania jakościowe jako sposób na znalezienie insightów + jak je przeprowadzić na własne potrzeby?
6. Strategia marki, pozycjonowanie i briefowanie kreatywnych
- Jakie składowe powinna zawierać strategia
- Co to jest pozycjonowanie marki
- Rola i zadanie briefu kreatywnego
7. Techniki kreatywne i zarządzanie procesem kreatywnym
- Przygotowanie do procesu kreatywnego
- Proces kreatwny i techniki generowania pomysłów – jak kreatywni wymyślają pomysły?
- Prezentacja pomysłów – jak sprzedać swój pomysł
- Zarządzanie procesem kreatywnym, feedbackowanie pracy kreacji
- Produkcja materiałów foto i video
Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.
W cenę szkolenie wliczone są:
- Prezentacja szkoleniowa
- Dyplom ukończenia szkolenia
Szkolenie: polski
Materiały: polski