Pobierz kartę szkolenia

Od strategii komunikacji do kierunku kreatywnego

kod szkolenia: DM-CMD / SDK-1d

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy na temat procesu formułowania strategii komunikacji oraz przełożenia jej na kreatywne formaty reklamowe. Uczestnicy poznają praktyczne narzędzia strategiczne oraz techniki kreatywne stosowane przez praktyków. Porozmawiamy o wyznaczaniu celów, grupach docelowych, budowaniu skutecznego komunikatu, technikach kreatywnych, zarządzaniu procesem kreatywnym oraz tajnikach produkcji.

W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.

Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie planowania i wdrażania strategii komunikacji marketingowej oraz zarządzania procesem kreatywnym. W szczególności jest dedykowane:

  • specjalistom ds. marketingu, brand managerom i pracownikom agencji reklamowych,
  • osobom odpowiedzialnym za tworzenie i realizację kampanii reklamowych,
  • przedsiębiorcom i właścicielom marek, którzy chcą efektywnie promować swoje produkty lub usługi,
  • wszystkim, którzy chcą zdobyć praktyczną wiedzę i narzędzia do pracy z komunikacją i kreatywnym contentem.
  • Uczestnik nauczy się segmentować rynek i wybierać odpowiednie grupy docelowe, stosując formułę STP.
  • Dowie się, jak budować lejek sprzedażowy, liczyć konwersję między jego etapami i wyznaczać cele marketingowe na tej podstawie.
  • Zrozumie, jak formułować cele biznesowe, marketingowe i komunikacyjne oraz dopasowywać je do strategii marki.
  • Pozna różne style działania reklamy oraz nauczy się projektować kampanie sprzedażowe i wizerunkowe, uwzględniając ich efekty w krótkim i długim okresie.
  • Opanuje techniki budowania skutecznego komunikatu reklamowego z wykorzystaniem modelu OCTA oraz procesu znajdowania insightów.
  • Dowie się, jak przygotować brief kreatywny oraz na czym polega efektywne pozycjonowanie marki.
  • Nauczy się zarządzać procesem kreatywnym, od generowania pomysłów, przez ich prezentację, aż po feedback i produkcję materiałów.
  • Pozna tajniki produkcji materiałów foto i wideo, zdobywając wiedzę przydatną w realizacji kampanii reklamowych.

1. Segmentacja – Targetowanie – Pozycjonowanie

  • Teoria formuły STP
  • Jak segmentować rynek?
  • Wstęp do badań ilościowych i jakościowych
  • Jak wybrać target komunikacyjny dla marki?
  • Co to jest pozycjonowanie i jakie są jego składowe?

2. Lejek sprzedażowy

  • Teoria lejka sprzedażowego i sposoby na jego dostosowanie do swojego biznesu
  • Liczenie konwersji pomiędzy etapami lejka
  • Określanie celu marketingowego na bazie danych z lejka sprzedażowego

3. Cele w komunikacji marketingowej

  • Model biznesowy marki
  • Cele biznesowe
  • Cele marketingowe
  • Cele komunikacyjne

4. Jak działa reklama

  • Historia reklamy i omówienie różnych sposobów rozumienia reklamy na przestrzeni lat
  • Style działania reklamy
  • Aktywacje sprzedażowe – cechy charakterystyczne i przewidywane efekty
  • Kampanie wizerunkowe – cechy charakterystyczne i przewidywane efekty
  • Działanie reklamy w krótkim i długim okresie

5. Komunikat

  • Model OCTA – jak zbudować skuteczny komunikat reklamowy
  • Insight – definicja, przykłady oraz proces budowania insightu w reklamie
  • Badania jakościowe jako sposób na znalezienie insightów + jak je przeprowadzić na własne potrzeby?

6. Strategia marki, pozycjonowanie i briefowanie kreatywnych

  • Jakie składowe powinna zawierać strategia
  • Co to jest pozycjonowanie marki
  • Rola i zadanie briefu kreatywnego

7. Techniki kreatywne i zarządzanie procesem kreatywnym

  • Przygotowanie do procesu kreatywnego
  • Proces kreatwny i techniki generowania pomysłów – jak kreatywni wymyślają pomysły?
  • Prezentacja pomysłów – jak sprzedać swój pomysł
  • Zarządzanie procesem kreatywnym, feedbackowanie pracy kreacji
  • Produkcja materiałów foto i video

Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.

W cenę szkolenie wliczone są:

  • Prezentacja szkoleniowa
  • Dyplom ukończenia szkolenia

Szkolenie: polski
Materiały: polski

    Skontaktuj się z naszym doradcą