Social media w komunikacji marki
kod szkolenia: DM-SMM / SMwKM_1d
"Social media w komunikacji marki" to szkolenie dedykowane zespołom, które chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat wykorzystania głównych platform social media w komunikacji marketingowej. Uczestnicy zapoznają się z aktualnymi algorytmami Facebooka, Instagrama, Pinterestu i LinkedIna oraz nauczą się, jak wykorzystać te kanały w budowaniu silnej i efektywnej obecności marki w internecie. Szkolenie pomoże zrozumieć, jak działają algorytmy każdej z platform i jakie treści najlepiej rezonują z użytkownikami, zwłaszcza w kontekście branży związanej z wyposażeniem wnętrz. Uczestnicy poznają typy publikacji, analizują wyniki działań konkurencji, a także dostaną praktyczne wskazówki, jak optymalizować treści, aby poprawić ich efektywność.
Szkolenie jest dedykowane dla zespołów, które:
- Zajmują się komunikacją marki w mediach społecznościowych – w tym zespołów marketingowych, PR, content marketingowych oraz e-commerce.
- Chcą zoptymalizować swoją obecność w social media – i poprawić wyniki działań na Facebooku, Instagramie, LinkedInie oraz Pintereście.
- Szukają inspiracji i przykładów – jak skutecznie wykorzystać social media w branży związanej z wyposażeniem wnętrz, designem czy akcesoriami kuchennymi.
- Chcą zrozumieć algorytmy mediów społecznościowych – i dostosować swoją strategię komunikacji do zmieniających się trendów i najlepszych praktyk.
- Przybliżenie zespołowi przekrojowej znajomości wybranych kanałów social media i najnowszych zmian w tych serwisach (Facebook, Instagram Pinterest, LinkedIn).
- Znajomość aktualnych danych i statystyk dotyczących użytkowników poszczególnych serwisów, znajomość algorytmów poszczególnych platform i ich wpływu na widoczność publikowanych tam treści.
- Poznanie terminologii i typów publikacji charakterystycznej dla każdej z omawianych platform wraz z inspiracjami dotyczącymi ich wykorzystania przez firmy związane z wyposażeniem wnętrz.
- Przedstawienie dobrych praktyk publikacji w tych kanałach oraz zestawienie ich z kluczowymi wnioskami po etapie screeningu w kanałach marki.
1. Facebook
- jak działa algorytm Facebooka i jak wpływa to na widoczność publikowanych treści,
- kto i w jaki sposób korzysta w Polsce z Facebooka,
- typy postów dostępnych na Facebooku wraz z przykładami wykorzystania ich przez marki związane z wystrojem wnętrz,
- przedstawienie wniosków na podstawie analizy opublikowanych treści – co do tej pory najlepiej się sprawdza, wskazówki optymalizacyjne,
- nowości i trendy na Facebooku – na co warto zwrócić uwagę.
2. Instagram
- jak działa algorytm Instagrama i jak wpływa to na widoczność publikowanych treści,
- kto i w jaki sposób korzysta z Instagrama w Polsce,
- typy publikacji na Instagramie: Rolki, posty i Relacje – przykładowe zastosowania,
- uwzględnienie różnych typów treści w strategii komunikacji marki: posty vs relacje – przykłady z branży wyposażenia wnętrz,
- przedstawienie wniosków na podstawie analizy publikacji na Instagramie – omówienie konkretnych przykładów wraz z rekomendacjami trenera,
- rola hashtagów w publikowaniu treści na Instagramie.
3. Pinterest
- jak działa algorytm Pinteresta i jak zwiększyć zasięg publikowanych treści,
- kim są Pinnerzy i w jaki sposób korzystają z Pinteresta,
- typy pinów wraz z przykładami ich wykorzystania przez marki związane z wystrojem wnętrz, designem i akcesoriami kuchennymi,
- tablice i tablice współtworzone – jak wykorzostytać je w komunikacji marki – przykładowe zastosowania,
- przedstawienie wniosków na podstawie analizy publikacji na Pintereście – wskazówki optymalizacyjne.
4. LinkedIn
- jak działa algorytm LinkedIn i jaki ma wpływ na publikowane treści,
- jakich treści szukają użytkownicy LinkedIn – podstawowe zasady funkcjonowania serwisu, aktualne dane i statystyki,
- profil osobisty vs company page – synergia działań wraz z przykładami (podobne marki),
- typy publikacji na LinkedIn – przykładowe zastosowania w komunikacji z poziomu profilu osobistego i company page innych, podobnych marek,
- przedstawienie wniosków na podstawie analizy publikacji na LinkedIn – wskazówki
5. Podsumowanie szkolenia i sesja Q&A
Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.
Szkolenie: polski
Materiały: polski