Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników i menedżerów, zaangażowanych w biznesowe projekty zorientowane na doskonalenie procesów, związanych nie tylko z wdrażaniem nowych technologii informatycznych. Idealnym uczestnikiem szkolenia jest osoba chcąca zrozumieć: czym są procesy biznesowe, jak je identyfikować i opisywać oraz jakich zasad się trzymać w czasie tworzenia modelu procesu. Na szkoleniu mile widziane są osoby, które nie znają pojęcia procesu biznesowego lub chcące usystematyzować wiedzę w tym zakresie. Nie jest to warsztat komputerowy z modelowania procesów.
Zwiększenie świadomości procesowej oraz zrozumienie niebezpieczeństw nieprawidłowego definiowania procesu end-to-end. Nauczenie się, czym różni się biznesowa analiza procesu od analizy techniczno-informatycznej.
- Organizacja zorientowana na procesy
- Definicje procesu biznesowego – teoria, a praktyka
- Metody identyfikacji procesów
- Framework procesowy
- Regulamin
- Wiedza ekspercka
- Cel dokumentowania procesu
- Poziom szczegółowości opisu procesu
- Metody dokumentowania procesów (notacje graficzne)
- Pozyskiwanie informacji o procesie
- Analiza wysokopoziomowa procesu – technika SIPOC
- Dekompozycja procesów / podprocesów
- Mierniki i dane w procesie
- Analiza biznesowa, a analiza systemowa
- „Idealny” proces analizy w oparciu o standard BABOK ®
- Proces analizy w praktyce biznesowej
- Wybrane techniki wykorzystywane w analizie
- Techniki najczęściej wykorzystywane w projektach informatycznych
- Techniki uniwersalne
- Narzędzia wykorzystywane w analizie procesów
Nie jest wymagana żadna wiedza wstępna związana z analizą procesów. Wskazane kilkuletnie doświadczenie zawodowe
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski