Change Management Foundation – akredytowane szkolenie z egzaminem
kod szkolenia: ZP-FCHM3 / PL DL 3dSzkolenie rekomendowane osobom, które w codziennej pracy wprowadzają zmiany w zespole i w organizacji. Zajęcia będą szczególnie interesujące dla osób, które chcą poznać zjawiska psychologiczno-socjologiczne, jakie towarzyszą zmianom indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym. Szkolenie przygotowuje do egzaminu APMG International - Change Management™ Foundation.
- Każda osoba zainteresowana zrozumieniem podstawowych zasad osiągania udanej zmiany, przekształcenia lub transformacji organizacyjnej.
- Członkowie zespołu zaangażowani w projekty związane ze zmianą, przekształceniam lub transformacją w organizacji.
- Profesjonaliści dążący do uzyskania certyfikatu Change Management Practitioner – dla którego certyfikat Change Management Foundation jest warunkiem wstępnym.
-
Zrozumienie głównych czynników zmian i kontekstu organizacyjnego zmiany, w tym wpływu kultury organizacyjnej.
-
Świadomość tego, jak wspierać osoby pełniące kluczowe role związane ze zmianą (Agentów, Liderów i Sponsorów Zmiany) i pomagać im w budowaniu skutecznego zespołu ds. zmiany.
-
Budowanie zrozumienia znaczenia bezpieczeństwa psychologicznego w przeprowadzaniu zmian.
-
Zwiększenie skuteczności przywództwa zespołowego i wspierania zmian na poziomie indywidualnym i organizacyjnym.
-
Zdobycie wiedzy na temat zarządzania interesariuszami, czy sposobów opracowywania odpowiednich strategii i planów komunikacji z nimi.
-
Docenienie wpływu, jaki zmiana ma na organizację, a także zrozumienie, jak wybrać odpowiednią strategię jej wprowadzania.
-
Identyfikacja różnych rodzajów pomiarów, które można wykorzystać do śledzenia skuteczności działań związanych z zarządzaniem zmianą.
-
Możliwość uzyskania międzynarodowego certyfikatu Change Management™ Foundation.
-
Zrozumienie głównych czynników zmian i kontekstu organizacyjnego zmiany, w tym wpływu kultury organizacyjnej.
-
Świadomość tego, jak wspierać osoby pełniące kluczowe role związane ze zmianą (Agentów, Liderów i Sponsorów Zmiany) i pomagać im w budowaniu skutecznego zespołu ds. zmiany.
-
Budowanie zrozumienia znaczenia bezpieczeństwa psychologicznego w przeprowadzaniu zmian.
-
Zwiększenie skuteczności przywództwa zespołowego i wspierania zmian na poziomie indywidualnym i organizacyjnym.
-
Zdobycie wiedzy na temat zarządzania interesariuszami, czy sposobów opracowywania odpowiednich strategii i planów komunikacji z nimi.
-
Docenienie wpływu, jaki zmiana ma na organizację, a także zrozumienie, jak wybrać odpowiednią strategię jej wprowadzania.
-
Identyfikacja różnych rodzajów pomiarów, które można wykorzystać do śledzenia skuteczności działań związanych z zarządzaniem zmianą.
-
Możliwość uzyskania międzynarodowego certyfikatu Change Management™ Foundation.
W przypadku szkoleń stacjonarnych egzamin odbywa się na zakończenie szkolenia, w formie papierowej.
W przypadku szkoleń w formule zdalnej egzamin odbywa się na zakończenie szkolenia, w formie elektronicznej.
Egzamin Change Management Foundation
- Czas trwania egzaminu 40 minut
- Test jednokrotnego wyboru
- Minimalny próg zaliczenia to 25 punktów na 50
- Brak możliwości korzystania z podręczników i materiałów szkoleniowych
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które mają wiedzę, umiejętności i doświadczenie z obszaru zarządzania projektami oraz zespołami. Doświadczenie w pracy z ludźmi przechodzącymi przez zmianę będzie bardzo przydatne.
- Szkolenie: polski
- Materiały: angielski
- Egzamin: angielski
- Wprowadzenie do szkolenia
- Dlaczego trudno jest zarządzać zmianą?
- Cynefin – ramy do zrozumienia złożoności
- Wpływ zmiany – model McKinsey’a 7S
- Kultura organizacyjna
- Jaki poziom adopcji jest potrzebny (w oparciu o 3 poziomy przyjęcia Kelmana)
- Wzór na zmianę i obawy przed zmianą
- Lęk przed uczeniem się
- Lęk o przetrwanie
- Ocena i tworzenie bezpieczeństwa psychologicznego
- Neuronauka
- Czym jest neuronauka
- Model SCARF
- Neuroplastyczność i mapy mentalne
- Ludzka reakcja na zmiany
- Krzywa zmiany
- Etapy transformacji wg Bridgesa
- Kluczowe motywatory według Dana Pinka
- Psychologia pozytywna – model Appreciated Inquiry
- Kompetencje i uczenie się
- model zdobywania kompetencji
- dołek edukacyjny
- Cykl Kolba i style uczenia się
- MBTI® – Typy preferencji wg Myers-Briggs
- Samoocena
- Zrozumienie różnych typów osobowości
- Różne osobowości – implikacje dla zmian
- Kluczowe role w zmianie organizacyjnej
- Sponsor
- Generator pomysłów
- Liderzy liniowi
- Wdrażający
- Agent zmiany
- Co znaczy – dobry agent zmiany
- Liderzy liniowi jako agenci zmian
- Zespoły i zmiana
- 5 etapów rozwoju zespołu (Tuckman)
- cech skutecznego zespołu (Lencioni)
- Ustrukturyzowane podejście do zmian
- Model Lewina
- Analiza pola sił
- ADKAR
- Model ośmiu kroków wg Kottera
- Ewolucja procesu „n-krokowego
- Zwinne praktyki w zarządzaniu zmianą
- Ciągły cykl zarządzania zmianą
- Wspólne koncepcje, zachowania, techniki
- Praktyka minimalnej opłacalnej zmiany (MVCP)
- Zaangażowanie interesariuszy
- Identyfikacja interesariuszy
- Segmentacja interesariuszy
- Analiza interesariuszy – poziomy władzy
- Mapowanie interesariuszy
- Budowanie zaangażowania – zasady i potencjalne bariery
- Strategia angażowania interesariuszy
- Komunikacja
- Podstawy teorii komunikacji
- Bariery w komunikacji
- Uprzedzenia poznawcze
- Opracowywanie kluczowych komunikatów
- Apelowanie do serc i umysłów
- Preferencje VARK
- Kanały komunikacji
- Strategia komunikacji dla zmiany
- Strategia zarządzania zmianą
- Strategie realizacji
- Zmiana planowana a wyłaniająca się
- Ocena wpływu i dotkliwości zmiany
- Planowane i nieplanowane wyniki zmiany
- dwuetapowy proces oceny wpływu i dotkliwości zmiany
- dotkliwość na poziomie interesariuszy
- Opór wobec zmian
- Najczęstsze przyczyny oporu
- budowanie strategii zarządzania oporem
- Analityka zmian
- Związek między zarządzaniem zmianą a korzyściami
- Rodzaje pomiarów
- Zbilansowana Karta Wyników dla wprowadzanej zmian
- Podsumowanie materiału oraz wskazówki do zdawania egzaminu