Pobierz kartę szkolenia

Change Management Foundation – akredytowane szkolenie z egzaminem

kod szkolenia: ZP-FCHM3 / PL DL 3d

Szkolenie rekomendowane osobom, które w codziennej pracy wprowadzają zmiany w zespole i w organizacji. Zajęcia będą szczególnie interesujące dla osób, które chcą poznać zjawiska psychologiczno-socjologiczne, jakie towarzyszą zmianom indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym. Szkolenie przygotowuje do egzaminu APMG International - Change Management™ Foundation.

training assurance
promocja
Termin
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 3 dni |  21h|  29.01 30.01 31.01
Original price was: 2 200,00 PLN.Current price is: 1 950,00 PLN. + 23% VAT (2 398,50 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 950,00 PLN
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 3 dni |  21h|  10.02 11.02 12.02
Original price was: 2 200,00 PLN.Current price is: 1 950,00 PLN. + 23% VAT (2 398,50 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 950,00 PLN
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 3 dni |  21h|  10.03 11.03 12.03
Original price was: 2 200,00 PLN.Current price is: 1 950,00 PLN. + 23% VAT (2 398,50 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 950,00 PLN
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 3 dni |  21h|  14.04 15.04 16.04
2 200,00 PLN + 23% VAT (2 706,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 950,00 PLN
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 3 dni |  21h|  07.05 08.05 09.05
2 200,00 PLN + 23% VAT (2 706,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 950,00 PLN
tryb Distance Learning

poziom Podstawowy

czas trwania 3 dni |  21h|  11.06 12.06 13.06
2 200,00 PLN + 23% VAT (2 706,00 PLN brutto)
Poprzednia najniższa cena:
1 950,00 PLN
2 200,00 PLN 2 706,00 PLN brutto
  • Każda osoba zainteresowana zrozumieniem podstawowych zasad osiągania udanej zmiany, przekształcenia lub transformacji organizacyjnej.  
  • Członkowie zespołu zaangażowani w projekty związane ze zmianą, przekształceniam lub transformacją w organizacji.  
  • Profesjonaliści dążący do uzyskania certyfikatu Change Management Practitioner – dla którego certyfikat Change Management Foundation jest warunkiem wstępnym.
  • Zrozumienie głównych czynników zmian i kontekstu organizacyjnego zmiany, w tym wpływu kultury organizacyjnej.

  • Świadomość tego, jak wspierać osoby pełniące kluczowe role związane ze zmianą (Agentów, Liderów i Sponsorów Zmiany) i pomagać im w budowaniu skutecznego zespołu ds. zmiany.

  • Budowanie zrozumienia znaczenia bezpieczeństwa psychologicznego w przeprowadzaniu zmian.

  • Zwiększenie skuteczności przywództwa zespołowego i wspierania zmian na poziomie indywidualnym i organizacyjnym.

  • Zdobycie wiedzy na temat zarządzania interesariuszami, czy sposobów opracowywania odpowiednich strategii i planów komunikacji z nimi.

  • Docenienie wpływu, jaki zmiana ma na organizację, a także zrozumienie, jak wybrać odpowiednią strategię jej wprowadzania.

  • Identyfikacja różnych rodzajów pomiarów, które można wykorzystać do śledzenia skuteczności działań związanych z zarządzaniem zmianą.

  • Możliwość uzyskania międzynarodowego certyfikatu Change Management™ Foundation.

  • Zrozumienie głównych czynników zmian i kontekstu organizacyjnego zmiany, w tym wpływu kultury organizacyjnej.

  • Świadomość tego, jak wspierać osoby pełniące kluczowe role związane ze zmianą (Agentów, Liderów i Sponsorów Zmiany) i pomagać im w budowaniu skutecznego zespołu ds. zmiany.

  • Budowanie zrozumienia znaczenia bezpieczeństwa psychologicznego w przeprowadzaniu zmian.

  • Zwiększenie skuteczności przywództwa zespołowego i wspierania zmian na poziomie indywidualnym i organizacyjnym.

  • Zdobycie wiedzy na temat zarządzania interesariuszami, czy sposobów opracowywania odpowiednich strategii i planów komunikacji z nimi.

  • Docenienie wpływu, jaki zmiana ma na organizację, a także zrozumienie, jak wybrać odpowiednią strategię jej wprowadzania.

  • Identyfikacja różnych rodzajów pomiarów, które można wykorzystać do śledzenia skuteczności działań związanych z zarządzaniem zmianą.

  • Możliwość uzyskania międzynarodowego certyfikatu Change Management™ Foundation.

W przypadku szkoleń stacjonarnych egzamin odbywa się na zakończenie szkolenia, w formie papierowej. 

W przypadku szkoleń w formule zdalnej egzamin odbywa się na zakończenie szkolenia, w formie elektronicznej. 

Egzamin Change Management Foundation

  • Czas trwania egzaminu 40 minut
  • Test jednokrotnego wyboru
  • Minimalny próg zaliczenia to 25 punktów na 50
  • Brak możliwości korzystania z podręczników i materiałów szkoleniowych

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które mają wiedzę, umiejętności i doświadczenie z obszaru zarządzania projektami oraz zespołami. Doświadczenie w pracy z ludźmi przechodzącymi przez zmianę będzie bardzo przydatne.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: angielski
  • Egzamin: angielski
  1. Wprowadzenie do szkolenia
  2. Dlaczego trudno jest zarządzać zmianą?
  3. Cynefin – ramy do zrozumienia złożoności
  4. Wpływ zmiany – model McKinsey’a 7S
  5. Kultura organizacyjna 
  6. Jaki poziom adopcji jest potrzebny (w oparciu o 3 poziomy przyjęcia Kelmana)
  7. Wzór na zmianę i obawy przed zmianą
    • Lęk przed uczeniem się
    • Lęk o przetrwanie
    • Ocena i tworzenie bezpieczeństwa psychologicznego 
  8. Neuronauka
    • Czym jest neuronauka
    • Model SCARF
    • Neuroplastyczność i mapy mentalne
  9. Ludzka reakcja na zmiany
    • Krzywa zmiany
    • Etapy transformacji wg Bridgesa
    • Kluczowe motywatory według Dana Pinka
    • Psychologia pozytywna – model Appreciated Inquiry
  10. Kompetencje i uczenie się
    • model zdobywania kompetencji
    • dołek edukacyjny
    • Cykl Kolba i style uczenia się
  11. MBTI® – Typy preferencji wg Myers-Briggs
    • Samoocena
    • Zrozumienie różnych typów osobowości
    • Różne osobowości – implikacje dla zmian
  12. Kluczowe role w zmianie organizacyjnej
    • Sponsor
    • Generator pomysłów
    • Liderzy liniowi
    • Wdrażający
    • Agent zmiany
    • Co znaczy – dobry agent zmiany
    • Liderzy liniowi jako agenci zmian
  13. Zespoły i zmiana
    • 5 etapów rozwoju zespołu (Tuckman)
    • cech skutecznego zespołu (Lencioni)
  14. Ustrukturyzowane podejście do zmian
    • Model Lewina
    • Analiza pola sił
    • ADKAR
    • Model ośmiu kroków wg Kottera
    • Ewolucja procesu „n-krokowego
  15. Zwinne praktyki w zarządzaniu zmianą
    • Ciągły cykl zarządzania zmianą
    • Wspólne koncepcje, zachowania, techniki
    • Praktyka minimalnej opłacalnej zmiany (MVCP)
  16. Zaangażowanie interesariuszy
    • Identyfikacja interesariuszy
    • Segmentacja interesariuszy
    • Analiza interesariuszy – poziomy władzy
    • Mapowanie interesariuszy
    • Budowanie zaangażowania – zasady i potencjalne bariery
    • Strategia angażowania interesariuszy
  17. Komunikacja
    • Podstawy teorii komunikacji
    • Bariery w komunikacji
    • Uprzedzenia poznawcze
    • Opracowywanie kluczowych komunikatów
    • Apelowanie do serc i umysłów
    • Preferencje VARK
    • Kanały komunikacji
    • Strategia komunikacji dla zmiany
  18. Strategia zarządzania zmianą
    • Strategie realizacji
    • Zmiana planowana a wyłaniająca się
  19. Ocena wpływu i dotkliwości zmiany 
    • Planowane i nieplanowane wyniki zmiany
    • dwuetapowy proces oceny wpływu i dotkliwości zmiany
    • dotkliwość na poziomie interesariuszy
  20. Opór wobec zmian
    • Najczęstsze przyczyny oporu
    • budowanie strategii zarządzania oporem
  21. Analityka zmian
    • Związek między zarządzaniem zmianą a korzyściami
    • Rodzaje pomiarów
    • Zbilansowana Karta Wyników dla wprowadzanej zmian
  22. Podsumowanie materiału oraz wskazówki do zdawania egzaminu