Pobierz kartę szkolenia

Programmatic Buying w praktyce – jak działa zakup programatyczny i jak go wdrożyć?

kod szkolenia: DM-PERF / BUY_1d

Szkolenie to intensywny kurs, który ma na celu przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy na temat zautomatyzowanego zakupu powierzchni reklamowej w Internecie. Szkolenie obejmuje podstawy programmatic buying, wyjaśniając, czym jest zakup programatyczny i jak działa, omawiając kluczowe pojęcia takie jak DSP, SSP, DMP, RTB oraz przedstawiając różne modele zakupu programatycznego. Szczegółowo omówione zostaną mechanizmy działania RTB (Real-Time Bidding), w tym proces licytacji w czasie rzeczywistym, wykorzystanie danych do targetowania reklam oraz strategie optymalizacji kampanii RTB. Uczestnicy nauczą się planować i wdrażać kampanie programmatic, określając cele kampanii, targetując odbiorców na podstawie danych demograficznych, behawioralnych i kontekstowych, wybierając odpowiednie platformy DSP i narzędzia analityczne oraz monitorując i optymalizując kampanie. Szkolenie obejmuje również analizę danych i optymalizację, ucząc interpretacji danych z kampanii programmatic, wykorzystania danych do optymalizacji targetowania, kreacji i budżetu oraz przedstawiając narzędzia do analizy danych i raportowania. Omówione zostaną także trendy i przyszłość programmatic buying, w tym najnowsze trendy, przyszłościowe technologie i rozwiązania oraz wyzwania i możliwości związane z programmatic buying.

W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.

Szkolenie przeznaczone dla osób zarządzajacych kampaniami lub teamami ustawiającymi kampanie jak i również dla każdego kto chce poznać zasady działania zakupu automatycznego i jak planować kampanie w różnych kanałach. Przykładowe stanowiska pracy, dla których przeznaczone jest szkolenie: specjaliści ds. PPC lub performance, specjaliści ds. marketingu/marketingu digitalowego/e-commerce, media plannerzy, analitycy marketingowi, managerowie zarządzający działami performance oraz marketingu.

  • Poznanie nowego typu zakupu mediów digital
  • Poznanie zaawansowanych typów kampanii i ich zastosowań
  • Praktyczna wiedza o zaawansowanym targetowaniu, optymalizacji budżetu i modelach rozliczeń
  • Praktyczna wiedza na temat analizy danych z kampanii oraz możliwości ich optymalizacji
  • Możliwość natychmiastowego wdrożenia nowych strategii reklamowych, co przełoży się na lepsze wyniki biznesowe

1. Wprowadzenie do Programmatic Buying

  • Czym jest zakup programatyczny?
  • Omówienie kluczowych pojęć
  • Modele zakupu programatycznego.

2. Mechanizmy działania RTB ( Real-Time Biding)

  • Proces licytacji w czasie rzeczywistym

3. Planowanie kampanii Programmatic Buying

  • Określanie celów kampanii.
  • Targetowanie odbiorców: dane demograficzne, behawioralne, kontekstowe.
  • Wybór platform DSP i narzędzi analitycznych.

4. Wdrażanie i optymalizacja kampanii

  • Konfiguracja kampanii w platformie DSP.
  • Monitorowanie i optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym.

5. Analiza danych – na co warto zwrócić uwagę

  • Interpretacja danych z kampanii programmatic.
  • Wykorzystanie danych do optymalizacji targetowania, kreacji i budżetu.
  • Narzędzia do analizy danych i raportowania.

6. Q&A – Podsumowanie szkolenia

Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników

Szkolenie: polski
Materiały: polski

    Skontaktuj się z naszym doradcą