Pobierz kartę szkolenia

RCM-2 – Reliability-Centered Maintenance

kod szkolenia: ZP-RCM2 / PL DL 3d

RCM (Reliability-Centered Maintenance) to metoda zarządzania utrzymaniem, która powstała w przemyśle lotniczym, a dziś znajduje zastosowanie w wielu branżach, gdzie niezawodność i bezpieczeństwo są kluczowe. RCM-2, jako rozwinięcie klasycznego podejścia, wprowadza nowoczesne strategie analizy ryzyka awarii i optymalizacji kosztów konserwacji, opierając się na dokładnym zrozumieniu funkcji systemu oraz skutków jego potencjalnych uszkodzeń.

Podczas trzydniowego szkolenia uczestnicy przejdą przez cały cykl RCM – od identyfikacji funkcji i awarii po wybór strategii konserwacyjnych oraz ich wdrożenie w praktyce. Nauczą się, jak tworzyć programy utrzymania ruchu dostosowane do rzeczywistych potrzeb systemów technicznych, niezależnie od ich rodzaju.

training assurance
W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym. W celu uzyskania informacji skontaktuj się z działem handlowym.
2 000,00 PLN 2 460,00 PLN brutto

Szkolenie skierowane jest do:

  • Menedżerów utrzymania ruchu
  • Inżynierów utrzymania ruchu
  • Techników i specjalistów ds. eksploatacji technicznej
  • Kierowników produkcji
  • Osób odpowiedzialnych za zarządzanie niezawodnością i bezpieczeństwem systemów
  • Umiejętność definiowania funkcji systemów technicznych, takich jak maszyny, linie produkcyjne czy budynki
  • Zdolność identyfikacji potencjalnych awarii funkcjonalnych oraz ich źródłowych przyczyn
  • Wiedza na temat skutków wystąpienia awarii oraz oceny ich konsekwencji operacyjnych i biznesowych
  • Umiejętność doboru działań eksploatacyjnych (predykcyjnych, prewencyjnych, modernizacyjnych) wraz z przypisaniem odpowiedzialności i harmonogramu
  • Zdolność kalkulacji opłacalności działań konserwacyjnych oraz tworzenia pełnego programu utrzymania ruchu
  1. Wprowadzenie do RCM
    • Czym jest RCM i czym różni się od klasycznego utrzymania ruchu
    • Siedem kluczowych pytań RCM
    • Definicje i klasyfikacja urządzeń
    • Rola rejestru jednostki
  2. Funkcje i Awarie
    • Funkcje i standardy wydajności
    • Awarie funkcji
    • Rodzaje awarii
    • Następstwa awarii
  3. Konsekwencje awarii
    • Awarie ukryte i ich konsekwencje
    • Konsekwencje operacyjne i poza operacyjne
    • Failure modes a bezpieczeństwo pracy
    • Awarie spowodowane czasem
  4. Działania podstawowe
    • Działania planowane
    • Działania celowe
    • Zoning
    • Wizualizacja (RCM decision diagram)
  5. Przyczyny awarii
    • Modele powstawania awarii (6 wzorców)
    • Proces awarii i jego przebieg
  6. Wdrażanie RCM
    • Role i obowiązki
    • Strategie implementacji
    • Podeście krótkoterminowe
    • Podejście długoterminowe
    • Utrzymanie RCM
  7. Rodzaje konserwacji – Proactive Maintenance
    • Różnice między Konserwacją Prognostyczną (Predictive Maintenance) a Konserwacją Prewencyjną) Preventive Maintenace
    • Monitorowanie stanu, planowe naprawy, planowe, wymiany, zadania domyślne, łączenie zadań prewencyjnych. Polityki magazynowe
  8. Testowanie awarii ukrytych. Failure Finding Task i Failure Finding Interval
  9. Modernizacja systemów
    • Kiedy warto modernizować?
  10. RCM a Lean Manufacturing

Znajomość podstaw Lean i TPM będzie dodatkowym atutem.

  • Szkolenie: polski
  • Materiały: polski

    Skontaktuj się z naszym doradcą