Pobierz kartę szkolenia
Storytelling w biznesie - czyli jak zmieniać rzeczywistość, opowiadając innym historie?
kod szkolenia: HR-PW-Story / Storytelling
„W fabryce produkujemy kosmetyki, w sklepie sprzedajemy nadzieję.”
Charles Revson
Celem szkolenia jest:
- Wyposażyć uczestników w narzędzia pozwalające zaprojektować przekaz bazujący na storytellingu.
- Wyposażyć w wiedzę na temat kluczowych zasad wpływających na skuteczność storytellingu.
- Pokazać możliwości zastosowania storytellingu w biznesie.
- Nauczyć budować przekaz w taki sposób aby przyciągać uwagę odbiorcy.
- Nauczyć unikać najczęściej popełnianych błędów w konstruowaniu przekazu bazującego na storytellingu.
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Potrafi zaprojektować skuteczny przekaz bazujący na storytellingu.
- Potrafi zaprojektować przekaz dostosowany do grupy docelowej oraz celu biznesowego jaki chce osiągnąć.
- Zna możliwości i ograniczenia storytellingu.
- Potrafi stosować szeroki wachlarz narzędzi, pozwalających na budowanie skutecznego przekazu.
- Czas rozpocząć historię
- Storytelling – czym jest?
- Dlaczego stroytelling działa – psychologiczne podstawy skuteczności metody.
- Przykłady historii, które zmieniły oblicze biznesu.
- Inspirujące studia przypadków
- Obszary biznesowego zastosowania storytellingu:
- marketing
- zarządzanie
- employer branding
- Analizy case studies zastosowania storytellingu w biznesie.
- Obszary biznesowego zastosowania storytellingu:
- Rola osoby, która opowiada historię
- Przygotowanie uczestników na przyjęcie historii – tworzenie pozytywnych i wspierających założeń.
- Aktor na scenie czy wykładowca na auli – jak wybór roli wpływa na opowiadaną historię oraz pewność siebie.
- Wpływ mowy ciała na odbiór i "siłę" opowiadanej historii.
- Anatomia historii
- Czym dobra historia różni się od złej?
- Zasady budowania historii i stopniowania napięcia:
- rozpoczęcie historii,
- rozwinięcie historii,
- zakończenie historii.
- Narzędzia komunikacyjne pozwalające zbudować skuteczny przekaz z wykorzystaniem storytellingu:
- przyciąganie i utrzymywanie uwagi odbiorcy,
- wzmacnianie przekazu,
- metafory i analogie,
- czynniki osłabiające przekaz.
- Archetypy stosowane w historiach.
- Najczęstsze błędy popełniane w budowaniu historii.
- "The Medium Is the Message"
- Metody przekazywania historii – od tekstu pisanego po Power Pointa, Prezi i Facebooka.
- Dobór narzędzi w zależności od celu biznesowego.
- Storytelling podczas prezentacji na spotkaniach i konferencjach – elementy skutecznych wystąpień publicznych.
- Warsztat praktyka
- Samodzielne projektowanie przekazów bazujących na strorytellingu, które uczestnicy mogą wykorzystać w środowisku pracy, w takich obszarach jak:
- marketing,
- zarządzanie,
- HR,
- empoyer branding,
- inne.
- Samodzielne projektowanie przekazów bazujących na strorytellingu, które uczestnicy mogą wykorzystać w środowisku pracy, w takich obszarach jak:
- Solówki na zakończenie
- Prezentacje przygotowane przez uczestników.
- Analiza mocnych oraz słabych stron przygotowanych przez uczestników przekazów / historii.
- Dodatkowe wskazówki na przyszłość.
Zastosowane metody pracy oddziałują na postawy uczestników. Realna ocena zmiany postaw jest możliwa w miejscu pracy uczestników.
- Szkolenie: polski
- Materiały: polski