Strategia komunikacji
kod szkolenia: DM-SD / KOM_1d
Strategie komunikacji to nie tylko fascynujący obszar marketingowej wiedzy, ale przede wszystkim kluczowy element codziennej działalności biznesowej każdej firmy, niezależnie od branży. Mimo to, w praktyce wciąż zdarza się, że znaczenie strategii komunikacji jest niedoceniane, a jej istota pozostaje niezrozumiała.
Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę na temat strategii komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem różnorodnych typów strategii. W pierwszej części przedstawione zostaną sposoby definiowania strategii komunikacji oraz przydatne metody i narzędzia wspierające jej tworzenie. Następnie omówiony zostanie proces formułowania strategii, który poprowadzi uczestników krok po kroku przez jej kluczowe etapy. Na zakończenie szkolenia zaprezentowane zostaną różne typy strategii komunikacji, które mogą być skutecznie wykorzystane w praktyce marketingowej
Szkolenie adresowane jest do odbiorców na różnym poziomie: osobom stawiającym pierwsze kroki w marketingu pozwoli zapoznać się z tematyką strategii komunikacji,natomiast dla osób średniozaawansowanych będzie doskonałą aktualizacją zdobytej wiedzy i jej uporządkowaniem.
Przykładowe stanowiska pracy, dla których przeznaczone jest szkolenie: specjaliści ds. marketingu (w tym digital marketingu), managerowie i dyrektorzy marketingu, specjaliści ds. komunikacji i PR, analitycy marketingowi, pracownicy odpowiedzialni za planowanie strategii komunikacyjnych w firmach, kadra zarządzająca w małych i średnich przedsiębiorstwach szukających efektywnych strategii komunikacji.
- Głębsze zrozumienie strategii komunikacji i jej znaczenia dla sukcesu firmy
- Umiejętność przeprowadzenia analizy kategorii, konkurencji, konsumenta i marki jako fundamentu strategii komunikacyjnej
- Znajomość różnych typów strategii komunikacyjnych oraz praktyczne wskazówki, jak je wdrożyć
- Poznanie kluczowych narzędzi i kanałów komunikacji oraz zasad efektywnego przekazu marketingowego
- Wgląd w modele strategii komunikacyjnych, takie jak „trójkąt strategiczny” czy „kwadrat strategiczny”
- Inspiracje dzięki przykładom z różnych branż i praktyk biznesowych
1. Stategia komunikacji marketingowej
- Jak rozumieć strategię komunikacji marketingowej?
- Elementy strategii komunikacji
2. Proces formułowania strategii komunikacji
- Analiza kategorii, konkurencji, konsumenta i marki jako kluczowy etap tworzenia strategii komunikacji
- Od diagnozy problemów marketingowych marki do zdefionowania celów komunikacyjnych
- Tworzenie strategii komunikacji
3. Wprowadzenie do typów strategii komunikacji
- Co oznacza typ strategii komunikacji?
- Kryteria wyodrębniania typów strategii komunikacji
4. Typy strategii komunikacji
- Strategie komunikacji z matrycy FCB
- Strategie komunikacji z "trójkąta strategicznego"
- Strategie komunikacji z "kwadratu strategicznego"
- Strategie komunikacji a poziomy stosowanego brandingu
5. Q&A i podsumowanie szkolenia
Nie jest wymagane specjalne przygotowanie uczestników.
Szkolenie: polski
Materiały: polski