Zarządzanie zespołem różnorodnym pokoleniowo
kod szkolenia: HR-PKI-KM / Zarz_pokol
Zmiany pokoleniowe na rynku pracy to wyzwanie wielu firm, by pracowników w różnym wieku umieć połączyć w efektywne zespoły, by wiek nie był przeszkodą, by różnica lat i doświadczeń życiowych wynikająca z rocznika urodzenia nie dzieliła a łączyła ludzi.
Obecnie na rynku pracy są cztery pokolenia – warto mieć przemyślaną strategię, jak tworzyć zespoły rozumiejące się i współpracujące oraz korzystać z wymiany doświadczeń takich pracowników.
Szkolenie obejmuje kluczowe wymiary zarządzania m.in. motywowanie, rozwój, komunikowanie się, oczekiwania względem przełożonego oraz miejsca pracy, koncepcja kariery, sposoby transferu wiedzy. Jego celem jest przede wszystkim otwarcie się na odmienność poprzez empatyczne "wejście w buty" innych generacji poprzez pokazanie z czego wynikają różnice międzypokoleniowe. Warto znaleźć sposób na budowanie międzypokoleniowych mostów poprzez zamianę oceny na ciekawość dla odmienności i korzyści, które mogą z niej wynikać.
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które zajmują się i interesują tematyką zarządzania międzypokoleniowego, jako części programu Diversity & Inclusion (D&I) jak również odrębnych programów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
- dowiedzą się, do którego pokolenia przynależysz i czy ramy czasowe to jedyny wyznacznik generacyjnej tożsamości;
- poznają szczegółowe charakterystyki każdego z pokoleń uwzględniające wydarzenia geopolityczne, dzieciństwo, wpływ rodziny, aby dogłębnie zrozumieć powody zachowań tych osób w miejscu pracy oraz sposób myślenia o karierze i autorytecie managera oraz budowaniu własnej pozycji w organizacji.
- nabędą umiejętności skutecznego motywowania oraz angażowania pracowników dostosowanego do potrzeb generacji;
- otrzymają wskazówki dotyczące tego na co zwrócić uwagę w komunikacji z poszczególnymi generacjami, co poprawi komfort i skuteczność wzajemnych interakcji;
- dowiedzą się jak wesprzeć każde z pokoleń w pozyskiwaniu i wymianie wiedzy oraz doświadczeń;
- zweryfikują czy Ageizm jest tym, co dotyczy ich lub organizacji, w której pracują.
1. Pokolenia – co je łączy, a co się zmienia?: BB, X, Y, Z
- Pokolenia – zarządzanie różnorodnością w organizacji
- Ramy czasowe poszczególnych pokoleń
- Stereotypy na temat pokoleń
- Omówienie każdego z pokoleń – charakterystyka
- Czynniki kształtujące pokolenia
2. Pokolenia na rynku pracy.
- 5 etapów rozwoju zawodowego związanych z wiekiem
- Róże koncepcje kariery – różne pokolenia
- Oczekiwania względem pracodawców oraz przełożonych – preferencje międzypokoleniowe
- Motywacja vs. motywowanie
- Rekomendowane działania motywujące oraz rozwojowe dla przedstawicieli każdego z pokoleń
3. Międzypokoleniowe uczenie się i transfer wiedzy.
- Preferowane sposoby przyswajania wiedzy przez pokolenia.
- Przegląd metod transferu wiedzy z perspektywy różnych generacji.
- Czego wzajemnie możemy się od siebie nauczyć? – jak budować mosty zamiast murów.
4. Komunikacja międzygeneracyjna
- Kanały komunikacyjne: różnice i podobieństwa.
- Dobre praktyki wspierające komunikację międzypokoleniową z BB, X, Y, Z.
- Socjolingwistyka – specyfika międzypokoleniowego słownika.
- Informacja zwrotna dostosowana do pokoleń.
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.
- Szkolenie – język polski
- Materiały – język polski